Author Topic: Problem compiling tremulous // SOLVED  (Read 3980 times)

maci

  • Posts: 83
  • Turrets: +6/-7
Problem compiling tremulous // SOLVED
« on: June 08, 2006, 03:33:15 am »
i tried to compile tremulous on amd64 and got some trouble with it
Code: [Select]

gcc  -Wall -fno-strict-aliasing -Wimplicit -Wstrict-prototypes -pipe -DUSE_OPENAL=1 -DUSE_SDL_VIDEO=1 -DUSE_SDL_SOUND=1  -DUSE_LOCAL_HEADERS=1 -DNDEBUG -O3 -fomit-frame-pointer -ffast-math -funroll-loops -falign-loops=2 -falign-jumps=2 -falign-functions=2 -fstrength-reduce -MMD -o build/release-linux-x86_64/client/jdtrans.o -c src/jpeg-6/jdtrans.c
gcc  -Wall -fno-strict-aliasing -Wimplicit -Wstrict-prototypes -pipe -DUSE_OPENAL=1 -DUSE_SDL_VIDEO=1 -DUSE_SDL_SOUND=1  -DUSE_LOCAL_HEADERS=1 -DNDEBUG -O3 -fomit-frame-pointer -ffast-math -funroll-loops -falign-loops=2 -falign-jumps=2 -falign-functions=2 -fstrength-reduce -MMD -o build/release-linux-x86_64/client/jerror.o -c src/jpeg-6/jerror.c
In file included from src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:70,
                 from src/jpeg-6/../renderer/tr_local.h:32,
                 from src/jpeg-6/jerror.c:22:
/usr/include/GL/glx.h:179: Fehler: syntax error before »GLXPixmap«
/usr/include/GL/glx.h:180: Fehler: syntax error before »GLXDrawable«
/usr/include/GL/glx.h:183: Fehler: syntax error before »GLXFBConfigID«
/usr/include/GL/glx.h:184: Fehler: syntax error before »GLXContextID«
/usr/include/GL/glx.h:185: Fehler: syntax error before »GLXWindow«
/usr/include/GL/glx.h:186: Fehler: syntax error before »GLXPbuffer«
/usr/include/GL/glx.h:190: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:190: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:193: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:196: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:198: Fehler: syntax error before »glXMakeCurrent«
/usr/include/GL/glx.h:198: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:201: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:204: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:206: Fehler: syntax error before »glXCreateGLXPixmap«
/usr/include/GL/glx.h:206: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:209: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:211: Fehler: syntax error before »glXQueryExtension«
/usr/include/GL/glx.h:211: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:213: Fehler: syntax error before »glXQueryVersion«
/usr/include/GL/glx.h:213: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:215: Fehler: syntax error before »glXIsDirect«
/usr/include/GL/glx.h:215: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:217: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:222: Fehler: syntax error before »glXGetCurrentDrawable«
/usr/include/GL/glx.h:228: Fehler: syntax error before »font«
/usr/include/GL/glx.h:233: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:235: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:237: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:241: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:245: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:248: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:251: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:254: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:254: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:257: Fehler: syntax error before »glXCreateWindow«
/usr/include/GL/glx.h:257: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:260: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:262: Fehler: syntax error before »glXCreatePixmap«
/usr/include/GL/glx.h:262: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:265: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:267: Fehler: syntax error before »glXCreatePbuffer«
/usr/include/GL/glx.h:267: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:270: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:272: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:275: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:279: Fehler: syntax error before »glXMakeContextCurrent«
/usr/include/GL/glx.h:279: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:282: Fehler: syntax error before »glXGetCurrentReadDrawable«
/usr/include/GL/glx.h:284: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:287: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:290: Fehler: syntax error before »*« token
In file included from /usr/include/GL/glx.h:300,
                 from src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:70,
                 from src/jpeg-6/../renderer/tr_local.h:32,
                 from src/jpeg-6/jerror.c:22:
/usr/include/GL/glxext.h:313: Fehler: syntax error before »GLXVideoSourceSGIX«
/usr/include/GL/glxext.h:317: Fehler: syntax error before »GLXFBConfigIDSGIX«
/usr/include/GL/glxext.h:322: Fehler: syntax error before »GLXPbufferSGIX«
/usr/include/GL/glxext.h:326: Fehler: syntax error before »Bool«
/usr/include/GL/glxext.h:328: Fehler: syntax error before »drawable«
/usr/include/GL/glxext.h:335: Fehler: syntax error before »}« token
/usr/include/GL/glxext.h:452: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:452: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:452: Fehler: »Bool« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:453: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:453: Fehler: »GLXDrawable« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:453: Fehler: »GLXDrawable« als andere Symbolart redeklariert
/usr/include/GL/glx.h:180: Fehler: vorherige Deklaration von »GLXDrawable« war hier
/usr/include/GL/glxext.h:481: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:482: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:483: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:483: Fehler: »GLXContextID« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:483: Fehler: »GLXContextID« als andere Symbolart redeklariert
/usr/include/GL/glx.h:184: Fehler: vorherige Deklaration von »GLXContextID« war hier
/usr/include/GL/glxext.h:484: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:485: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:495: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:495: Fehler: »PFNGLXBINDTEXIMAGEEXTPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:496: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:496: Fehler: »PFNGLXRELEASETEXIMAGEEXTPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:497: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:497: Fehler: »PFNGLXDRAWABLEATTRIBEXTPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:510: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:511: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:512: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:512: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:512: Fehler: »GLXPixmap« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:512: Fehler: »GLXPixmap« als andere Symbolart redeklariert
/usr/include/GL/glx.h:179: Fehler: vorherige Deklaration von »GLXPixmap« war hier
/usr/include/GL/glxext.h:513: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:514: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:514: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:515: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:527: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:527: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:527: Fehler: »GLXPbufferSGIX« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:527: Fehler: »GLXPbufferSGIX« als andere Symbolart redeklariert
/usr/include/GL/glxext.h:322: Fehler: vorherige Deklaration von »GLXPbufferSGIX« war hier
/usr/include/GL/glxext.h:528: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:529: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:530: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:531: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:539: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:551: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:552: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:553: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:554: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:555: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:573: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:582: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:583: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:583: Fehler: »PFNGLXQUERYMAXSWAPBARRIERSSGIXPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:591: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:591: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:591: Fehler: »Status« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:599: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:607: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:607: Fehler: »PFNGLXCREATEGLXPIXMAPMESAPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:615: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:615: Fehler: »PFNGLXRELEASEBUFFERSMESAPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:623: Fehler: »PFNGLXSET3DFXMODEMESAPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:643: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:643: Fehler: »PFNGLXGETSYNCVALUESOMLPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:644: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:644: Fehler: »PFNGLXGETMSCRATEOMLPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:645: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:646: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:646: Fehler: »PFNGLXWAITFORMSCOMLPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:647: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:647: Fehler: »PFNGLXWAITFORSBCOMLPROC« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glxext.h:687: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:688: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:689: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:690: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:691: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:692: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:693: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glxext.h:694: Fehler: syntax error before »*« token
In file included from src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:70,
                 from src/jpeg-6/../renderer/tr_local.h:32,
                 from src/jpeg-6/jerror.c:22:
/usr/include/GL/glx.h:491: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:492: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:493: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:494: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:495: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:496: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:506: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:506: Fehler: »glXBindTexImageARB« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glx.h:507: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:507: Fehler: »glXReleaseTexImageARB« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glx.h:508: Fehler: syntax error before »*« token
/usr/include/GL/glx.h:508: Fehler: »glXDrawableAttribARB« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
/usr/include/GL/glx.h:532: Fehler: Feld »send_event« als Funktion deklariert
/usr/include/GL/glx.h:533: Fehler: syntax error before »Display«
/usr/include/GL/glx.h:534: Fehler: »drawable« als andere Symbolart redeklariert
/usr/include/GL/glxext.h:328: Fehler: vorherige Deklaration von »drawable« war hier
/usr/include/GL/glx.h:540: Fehler: syntax error before »}« token
/usr/include/GL/glx.h:543: Fehler: syntax error before »GLXPbufferClobberEvent«
/usr/include/GL/glx.h:545: Fehler: syntax error before »}« token
In file included from src/jpeg-6/../renderer/tr_local.h:32,
                 from src/jpeg-6/jerror.c:22:
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:580: Fehler: syntax error before »*« token
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:580: Fehler: syntax error before »*« token
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:580: Warnung: »int« ist Standardtyp in Deklaration von »qglXChooseVisual«
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:580: Warnung: Funktionsdeklaration ist kein Prototyp
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:580: Warnung: Datendefinition hat keinen Typ oder Speicherklasse
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:581: Fehler: syntax error before »*« token
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:581: Warnung: Funktionsdeklaration ist kein Prototyp
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:582: Fehler: syntax error before »*« token
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:582: Warnung: Funktionsdeklaration ist kein Prototyp
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:583: Fehler: syntax error before »*« token
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:583: Fehler: »qglXMakeCurrent« als Funktion, die eine Funktion zurückgibt, deklariert
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:583: Warnung: Funktionsdeklaration ist kein Prototyp
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:584: Fehler: syntax error before »*« token
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:584: Warnung: Funktionsdeklaration ist kein Prototyp
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:585: Fehler: syntax error before »*« token
src/jpeg-6/../renderer/qgl.h:585: Warnung: Funktionsdeklaration ist kein Prototyp
make[1]: *** [build/release-linux-x86_64/client/jerror.o] Fehler 1
make[1]: Leaving directory `/home/maci/Desktop/tremulous-1.1.0-src'
make: *** [build_release] Fehler 2
maci@bob64:~/Desktop/tremulous-1.1.0-src$


okay...
line 22 of jerror.c is
Code: [Select]
#include "../renderer/tr_local.h"

line 32 of tr_local.h is
Code: [Select]
#include "qgl.h"

and line 70 of qgl.h is
Code: [Select]
#include <GL/glx.h>


this brings me to the conclusion that theres sth wrong with the glx.h
so i checked it

Code: [Select]

/*
 * Mesa 3-D graphics library
 * Version:  6.3
 *
 * Copyright (C) 1999-2005  Brian Paul   All Rights Reserved.
 *
 * Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a
 * copy of this software and associated documentation files (the "Software"),
 * to deal in the Software without restriction, including without limitation
 * the rights to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense,
 * and/or sell copies of the Software, and to permit persons to whom the
 * Software is furnished to do so, subject to the following conditions:
 *
 * The above copyright notice and this permission notice shall be included
 * in all copies or substantial portions of the Software.
 *
 * THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS
 * OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY,
 * FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT.  IN NO EVENT SHALL
 * BRIAN PAUL BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER LIABILITY, WHETHER IN
 * AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM, OUT OF OR IN
 * CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE.
 */


#ifndef GLX_H
#define GLX_H


#ifdef __VMS
#include <GL/vms_x_fix.h>
# ifdef __cplusplus
/* VMS Xlib.h gives problems with C++.
 * this avoids a bunch of trivial warnings */
#pragma message disable nosimpint
#endif
#endif
#include <X11/Xlib.h>
#include <X11/Xutil.h>
#ifdef __VMS
# ifdef __cplusplus
#pragma message enable nosimpint
#endif
#endif
#include <GL/gl.h>


#if defined(USE_MGL_NAMESPACE)
#include "glx_mangle.h"
#endif


#ifdef __cplusplus
extern "C" {
#endif


#define GLX_VERSION_1_1 1
#define GLX_VERSION_1_2 1
#define GLX_VERSION_1_3 1
#define GLX_VERSION_1_4 1

#define GLX_EXTENSION_NAME   "GLX"



/*
 * Tokens for glXChooseVisual and glXGetConfig:
 */
#define GLX_USE_GL 1
#define GLX_BUFFER_SIZE 2
#define GLX_LEVEL 3
#define GLX_RGBA 4
#define GLX_DOUBLEBUFFER 5
#define GLX_STEREO 6
#define GLX_AUX_BUFFERS 7
#define GLX_RED_SIZE 8
#define GLX_GREEN_SIZE 9
#define GLX_BLUE_SIZE 10
#define GLX_ALPHA_SIZE 11
#define GLX_DEPTH_SIZE 12
#define GLX_STENCIL_SIZE 13
#define GLX_ACCUM_RED_SIZE 14
#define GLX_ACCUM_GREEN_SIZE 15
#define GLX_ACCUM_BLUE_SIZE 16
#define GLX_ACCUM_ALPHA_SIZE 17


/*
 * Error codes returned by glXGetConfig:
 */
#define GLX_BAD_SCREEN 1
#define GLX_BAD_ATTRIBUTE 2
#define GLX_NO_EXTENSION 3
#define GLX_BAD_VISUAL 4
#define GLX_BAD_CONTEXT 5
#define GLX_BAD_VALUE       6
#define GLX_BAD_ENUM 7


/*
 * GLX 1.1 and later:
 */
#define GLX_VENDOR 1
#define GLX_VERSION 2
#define GLX_EXTENSIONS 3


/*
 * GLX 1.3 and later:
 */
#define GLX_CONFIG_CAVEAT 0x20
#define GLX_DONT_CARE 0xFFFFFFFF
#define GLX_X_VISUAL_TYPE 0x22
#define GLX_TRANSPARENT_TYPE 0x23
#define GLX_TRANSPARENT_INDEX_VALUE 0x24
#define GLX_TRANSPARENT_RED_VALUE 0x25
#define GLX_TRANSPARENT_GREEN_VALUE 0x26
#define GLX_TRANSPARENT_BLUE_VALUE 0x27
#define GLX_TRANSPARENT_ALPHA_VALUE 0x28
#define GLX_WINDOW_BIT 0x00000001
#define GLX_PIXMAP_BIT 0x00000002
#define GLX_PBUFFER_BIT 0x00000004
#define GLX_AUX_BUFFERS_BIT 0x00000010
#define GLX_FRONT_LEFT_BUFFER_BIT 0x00000001
#define GLX_FRONT_RIGHT_BUFFER_BIT 0x00000002
#define GLX_BACK_LEFT_BUFFER_BIT 0x00000004
#define GLX_BACK_RIGHT_BUFFER_BIT 0x00000008
#define GLX_DEPTH_BUFFER_BIT 0x00000020
#define GLX_STENCIL_BUFFER_BIT 0x00000040
#define GLX_ACCUM_BUFFER_BIT 0x00000080
#define GLX_NONE 0x8000
#define GLX_SLOW_CONFIG 0x8001
#define GLX_TRUE_COLOR 0x8002
#define GLX_DIRECT_COLOR 0x8003
#define GLX_PSEUDO_COLOR 0x8004
#define GLX_STATIC_COLOR 0x8005
#define GLX_GRAY_SCALE 0x8006
#define GLX_STATIC_GRAY 0x8007
#define GLX_TRANSPARENT_RGB 0x8008
#define GLX_TRANSPARENT_INDEX 0x8009
#define GLX_VISUAL_ID 0x800B
#define GLX_SCREEN 0x800C
#define GLX_NON_CONFORMANT_CONFIG 0x800D
#define GLX_DRAWABLE_TYPE 0x8010
#define GLX_RENDER_TYPE 0x8011
#define GLX_X_RENDERABLE 0x8012
#define GLX_FBCONFIG_ID 0x8013
#define GLX_RGBA_TYPE 0x8014
#define GLX_COLOR_INDEX_TYPE 0x8015
#define GLX_MAX_PBUFFER_WIDTH 0x8016
#define GLX_MAX_PBUFFER_HEIGHT 0x8017
#define GLX_MAX_PBUFFER_PIXELS 0x8018
#define GLX_PRESERVED_CONTENTS 0x801B
#define GLX_LARGEST_PBUFFER 0x801C
#define GLX_WIDTH 0x801D
#define GLX_HEIGHT 0x801E
#define GLX_EVENT_MASK 0x801F
#define GLX_DAMAGED 0x8020
#define GLX_SAVED 0x8021
#define GLX_WINDOW 0x8022
#define GLX_PBUFFER 0x8023
#define GLX_PBUFFER_HEIGHT              0x8040
#define GLX_PBUFFER_WIDTH               0x8041
#define GLX_RGBA_BIT 0x00000001
#define GLX_COLOR_INDEX_BIT 0x00000002
#define GLX_PBUFFER_CLOBBER_MASK 0x08000000


/*
 * GLX 1.4 and later:
 */
#define GLX_SAMPLE_BUFFERS              0x186a0 /*100000*/
#define GLX_SAMPLES                     0x186a1 /*100001*/



typedef struct __GLXcontextRec *GLXContext;
typedef XID GLXPixmap;
typedef XID GLXDrawable;
/* GLX 1.3 and later */
typedef struct __GLXFBConfigRec *GLXFBConfig;
typedef XID GLXFBConfigID;
typedef XID GLXContextID;
typedef XID GLXWindow;
typedef XID GLXPbuffer;



extern XVisualInfo* glXChooseVisual( Display *dpy, int screen,
    int *attribList );

extern GLXContext glXCreateContext( Display *dpy, XVisualInfo *vis,
   GLXContext shareList, Bool direct );

extern void glXDestroyContext( Display *dpy, GLXContext ctx );

extern Bool glXMakeCurrent( Display *dpy, GLXDrawable drawable,
   GLXContext ctx);

extern void glXCopyContext( Display *dpy, GLXContext src, GLXContext dst,
   unsigned long mask );

extern void glXSwapBuffers( Display *dpy, GLXDrawable drawable );

extern GLXPixmap glXCreateGLXPixmap( Display *dpy, XVisualInfo *visual,
    Pixmap pixmap );

extern void glXDestroyGLXPixmap( Display *dpy, GLXPixmap pixmap );

extern Bool glXQueryExtension( Display *dpy, int *errorb, int *event );

extern Bool glXQueryVersion( Display *dpy, int *maj, int *min );

extern Bool glXIsDirect( Display *dpy, GLXContext ctx );

extern int glXGetConfig( Display *dpy, XVisualInfo *visual,
int attrib, int *value );

extern GLXContext glXGetCurrentContext( void );

extern GLXDrawable glXGetCurrentDrawable( void );

extern void glXWaitGL( void );

extern void glXWaitX( void );

extern void glXUseXFont( Font font, int first, int count, int list );



/* GLX 1.1 and later */
extern const char *glXQueryExtensionsString( Display *dpy, int screen );

extern const char *glXQueryServerString( Display *dpy, int screen, int name );

extern const char *glXGetClientString( Display *dpy, int name );


/* GLX 1.2 and later */
extern Display *glXGetCurrentDisplay( void );


/* GLX 1.3 and later */
extern GLXFBConfig *glXChooseFBConfig( Display *dpy, int screen,
                                       const int *attribList, int *nitems );

extern int glXGetFBConfigAttrib( Display *dpy, GLXFBConfig config,
                                 int attribute, int *value );

extern GLXFBConfig *glXGetFBConfigs( Display *dpy, int screen,
                                     int *nelements );

extern XVisualInfo *glXGetVisualFromFBConfig( Display *dpy,
                                              GLXFBConfig config );

extern GLXWindow glXCreateWindow( Display *dpy, GLXFBConfig config,
                                  Window win, const int *attribList );

extern void glXDestroyWindow( Display *dpy, GLXWindow window );

extern GLXPixmap glXCreatePixmap( Display *dpy, GLXFBConfig config,
                                  Pixmap pixmap, const int *attribList );

extern void glXDestroyPixmap( Display *dpy, GLXPixmap pixmap );

extern GLXPbuffer glXCreatePbuffer( Display *dpy, GLXFBConfig config,
                                    const int *attribList );

extern void glXDestroyPbuffer( Display *dpy, GLXPbuffer pbuf );

extern void glXQueryDrawable( Display *dpy, GLXDrawable draw, int attribute,
                              unsigned int *value );

extern GLXContext glXCreateNewContext( Display *dpy, GLXFBConfig config,
                                       int renderType, GLXContext shareList,
                                       Bool direct );

extern Bool glXMakeContextCurrent( Display *dpy, GLXDrawable draw,
                                   GLXDrawable read, GLXContext ctx );

extern GLXDrawable glXGetCurrentReadDrawable( void );

extern int glXQueryContext( Display *dpy, GLXContext ctx, int attribute,
                            int *value );

extern void glXSelectEvent( Display *dpy, GLXDrawable drawable,
                            unsigned long mask );

extern void glXGetSelectedEvent( Display *dpy, GLXDrawable drawable,
                                 unsigned long *mask );


/* GLX 1.4 and later */
extern void (*glXGetProcAddress(const GLubyte *procname))( void );


#ifndef GLX_GLXEXT_LEGACY

#include <GL/glxext.h>

#else


/*
 * 28. GLX_EXT_visual_info extension
 */
#ifndef GLX_EXT_visual_info
#define GLX_EXT_visual_info 1

#define GLX_X_VISUAL_TYPE_EXT 0x22
#define GLX_TRANSPARENT_TYPE_EXT 0x23
#define GLX_TRANSPARENT_INDEX_VALUE_EXT 0x24
#define GLX_TRANSPARENT_RED_VALUE_EXT 0x25
#define GLX_TRANSPARENT_GREEN_VALUE_EXT 0x26
#define GLX_TRANSPARENT_BLUE_VALUE_EXT 0x27
#define GLX_TRANSPARENT_ALPHA_VALUE_EXT 0x28
#define GLX_TRUE_COLOR_EXT 0x8002
#define GLX_DIRECT_COLOR_EXT 0x8003
#define GLX_PSEUDO_COLOR_EXT 0x8004
#define GLX_STATIC_COLOR_EXT 0x8005
#define GLX_GRAY_SCALE_EXT 0x8006
#define GLX_STATIC_GRAY_EXT 0x8007
#define GLX_NONE_EXT 0x8000
#define GLX_TRANSPARENT_RGB_EXT 0x8008
#define GLX_TRANSPARENT_INDEX_EXT 0x8009

#endif /* 28. GLX_EXT_visual_info extension */



/*
 * 41. GLX_SGI_video_sync
 */
#ifndef GLX_SGI_video_sync
#define GLX_SGI_video_sync 1

extern int glXGetVideoSyncSGI(unsigned int *count);
extern int glXWaitVideoSyncSGI(int divisor, int remainder, unsigned int *count);

#endif /* GLX_SGI_video_sync */



/*
 * 42. GLX_EXT_visual_rating
 */
#ifndef GLX_EXT_visual_rating
#define GLX_EXT_visual_rating 1

#define GLX_VISUAL_CAVEAT_EXT 0x20
/*#define GLX_NONE_EXT 0x8000*/
#define GLX_SLOW_VISUAL_EXT 0x8001
#define GLX_NON_CONFORMANT_VISUAL_EXT 0x800D

#endif /* GLX_EXT_visual_rating */



/*
 * 47. GLX_EXT_import_context
 */
#ifndef GLX_EXT_import_context
#define GLX_EXT_import_context 1

#define GLX_SHARE_CONTEXT_EXT 0x800A
#define GLX_VISUAL_ID_EXT 0x800B
#define GLX_SCREEN_EXT 0x800C

extern void glXFreeContextEXT(Display *dpy, GLXContext context);

extern GLXContextID glXGetContextIDEXT(const GLXContext context);

extern Display *glXGetCurrentDisplayEXT(void);

extern GLXContext glXImportContextEXT(Display *dpy, GLXContextID contextID);

extern int glXQueryContextInfoEXT(Display *dpy, GLXContext context,
                                  int attribute,int *value);

#endif /* GLX_EXT_import_context */



/*
 * 215. GLX_MESA_copy_sub_buffer
 */
#ifndef GLX_MESA_copy_sub_buffer
#define GLX_MESA_copy_sub_buffer 1

extern void glXCopySubBufferMESA( Display *dpy, GLXDrawable drawable,
                                  int x, int y, int width, int height );

#endif



/*
 * 216. GLX_MESA_pixmap_colormap
 */
#ifndef GLX_MESA_pixmap_colormap
#define GLX_MESA_pixmap_colormap 1

extern GLXPixmap glXCreateGLXPixmapMESA( Display *dpy, XVisualInfo *visual,
                                         Pixmap pixmap, Colormap cmap );

#endif /* GLX_MESA_pixmap_colormap */



/*
 * 217. GLX_MESA_release_buffers
 */
#ifndef GLX_MESA_release_buffers
#define GLX_MESA_release_buffers 1

extern Bool glXReleaseBuffersMESA( Display *dpy, GLXDrawable d );

#endif /* GLX_MESA_release_buffers */



/*
 * 218. GLX_MESA_set_3dfx_mode
 */
#ifndef GLX_MESA_set_3dfx_mode
#define GLX_MESA_set_3dfx_mode 1

#define GLX_3DFX_WINDOW_MODE_MESA       0x1
#define GLX_3DFX_FULLSCREEN_MODE_MESA   0x2

extern Bool glXSet3DfxModeMESA( int mode );

#endif /* GLX_MESA_set_3dfx_mode */



/*
 * ARB 2. GLX_ARB_get_proc_address
 */
#ifndef GLX_ARB_get_proc_address
#define GLX_ARB_get_proc_address 1

extern void (*glXGetProcAddressARB(const GLubyte *procName))();

#endif /* GLX_ARB_get_proc_address */



#endif /* GLX_GLXEXT_LEGACY */


/**
 ** The following aren't in glxext.h yet.
 **/


/*
 * ???. GLX_NV_vertex_array_range
 */
#ifndef GLX_NV_vertex_array_range
#define GLX_NV_vertex_array_range

extern void *glXAllocateMemoryNV(GLsizei size, GLfloat readfreq, GLfloat writefreq, GLfloat priority);
extern void glXFreeMemoryNV(GLvoid *pointer);
typedef void * ( * PFNGLXALLOCATEMEMORYNVPROC) (GLsizei size, GLfloat readfreq, GLfloat writefreq, GLfloat priority);
typedef void ( * PFNGLXFREEMEMORYNVPROC) (GLvoid *pointer);

#endif /* GLX_NV_vertex_array_range */



/*
 * ???. GLX_MESA_agp_offset
 */
#ifndef GLX_MESA_agp_offset
#define GLX_MESA_agp_offset 1

extern GLuint glXGetAGPOffsetMESA(const GLvoid *pointer);
typedef GLuint (* PFNGLXGETAGPOFFSETMESAPROC) (const GLvoid *pointer);

#endif /* GLX_MESA_agp_offset */


/*
 * ???. GLX_MESA_allocate_memory
 */
#ifndef GLX_MESA_allocate_memory
#define GLX_MESA_allocate_memory 1

extern void *glXAllocateMemoryMESA(Display *dpy, int scrn, size_t size, float readfreq, float writefreq, float priority);
extern void glXFreeMemoryMESA(Display *dpy, int scrn, void *pointer);
extern GLuint glXGetMemoryOffsetMESA(Display *dpy, int scrn, const void *pointer);
typedef void * ( * PFNGLXALLOCATEMEMORYMESAPROC) (Display *dpy, int scrn, size_t size, float readfreq, float writefreq, float priority);
typedef void ( * PFNGLXFREEMEMORYMESAPROC) (Display *dpy, int scrn, void *pointer);
typedef GLuint (* PFNGLXGETMEMORYOFFSETMESAPROC) (Display *dpy, int scrn, const void *pointer);

#endif /* GLX_MESA_allocate_memory */

/*
 * ARB ?. GLX_ARB_render_texture
 */
#ifndef GLX_ARB_render_texture
#define GLX_ARB_render_texture 1

extern Bool glXBindTexImageARB(Display *dpy, GLXPbuffer pbuffer, int buffer);
extern Bool glXReleaseTexImageARB(Display *dpy, GLXPbuffer pbuffer, int buffer);
extern Bool glXDrawableAttribARB(Display *dpy, GLXDrawable draw, const int *attribList);

#endif /* GLX_ARB_render_texture */


/*
 * Remove this when glxext.h is updated.
 */
#ifndef GLX_NV_float_buffer
#define GLX_NV_float_buffer 1

#define GLX_FLOAT_COMPONENTS_NV         0x20B0

#endif /* GLX_NV_float_buffer */


/*** Should these go here, or in another header? */
/*
** GLX Events
*/
typedef struct {
    int event_type; /* GLX_DAMAGED or GLX_SAVED */
    int draw_type; /* GLX_WINDOW or GLX_PBUFFER */
    unsigned long serial; /* # of last request processed by server */
    Bool send_event; /* true if this came for SendEvent request */
    Display *display; /* display the event was read from */
    GLXDrawable drawable; /* XID of Drawable */
    unsigned int buffer_mask; /* mask indicating which buffers are affected */
    unsigned int aux_buffer; /* which aux buffer was affected */
    int x, y;
    int width, height;
    int count; /* if nonzero, at least this many more */
} GLXPbufferClobberEvent;

typedef union __GLXEvent {
    GLXPbufferClobberEvent glxpbufferclobber;
    long pad[24];
} GLXEvent;

#ifdef __cplusplus
}
#endif

#endif



is there any known bug with this version ?
or may my problem have its root elsewhere ?

thanks in advance

maci


*// EDIT

okay as it seems this is not a matter of compiling on amd64 but of compiling in general jhaa experienced the same problem

i use gcc 4.0.3


*// EDIT

Okay Timbo helped me on irc.
compiled now without any problems
just had to install the X Headers and some other *-dev packages

rasz_pl

  • Guest
Re: Problem compiling tremulous // SOLVED
« Reply #1 on: July 18, 2006, 08:28:13 am »
Quote from: "maci"
*// EDIT

Okay Timbo helped me on irc.
compiled now without any problems
just had to install the X Headers and some other *-dev packages



mm could you be more specific? what other *-dev packages?

Stof

  • Posts: 1343
  • Turrets: +1/-1
Problem compiling tremulous // SOLVED
« Reply #2 on: July 18, 2006, 09:26:22 am »
I got the game to compile in 64bit mode but I think I had to use an older gcc version for that. Anyway, I got *awful* performance then so now I'm building 32bit versions instead.
urphy's rules of combat
8 ) Teamwork is essential; it gives the enemy someone else to shoot at.
18 ) Make it too tough for the enemy to get in and you can't get out.

rasz_pl

  • Guest
Problem compiling tremulous // SOLVED
« Reply #3 on: July 18, 2006, 09:34:45 am »
i'v analysed whole makefile and there is no way to build only qvms :/
i can only do  make build_release :(
I dont want client binary, all i want is qvm  blah

Teiman

  • Posts: 286
  • Turrets: +0/-0
Problem compiling tremulous // SOLVED
« Reply #4 on: July 18, 2006, 09:56:58 am »
To me whas very easy:

 - download the latest svn
 - import to Anjuta
 - compile all

...TADA!!.  :D