Nope, I'm not going to use MSN. This will only move the problem-solving away from these forums, effectively not helping out anyone else with the same problem in the future.
I'll try to explain it in Dutch now, the way I always tackle this situation.
Het is de bedoeling dat je een extra installatie van Tremulous maakt, en alle levels verwijderd. Dat will zeggen, alle map-*.pk3 bestanden, zoals map-atcs-1.1.0.pk3 etcetera. Dit betekent that wanneer jij jouw eigen map laad in deze 2e Tremulous installatie, je natuurlijk een lange lijst met errors krijgt, omdat geen van de textures die jouw map gebruikt vindbaar zijn. Deze lange lijst word geprint in de console, en met het commando condump mijntextures.txt kan je die lange lijst dumpen in een text bestand. Met dit text bestand in de hand ga jij, PK3 voor PK3, alle textures bij elkaar sprokkelen die je gebruikt hebt. Dit is een vervelend werkje, maar naarmate je het vaker doet, raak je er meer bedreven in.
Alle textures die je verzameld kopieer je naar een nieuwe map die je maakt in de \base\textures map in je 2e Tremulous installatie, zoals bv. c:\tremtest\base\textures\mijnlevel\.
Nu komt de volgende stap, namelijk ervoor zorgen dat jouw level de textures gebruikt die je net naar de nieuwe textures\mijnlevel\ hebt gekopieerd. De manier die ik gebruik, en volgens mij anderen ook is nogal simpel, je opent jouw .map bestand (dus het originele, ongecompileerde .map bestand, niet de .bsp) in een text editor. Als je naar de text kijkt, zie je dat het bestand werkelijk vol zit met verwijzingen naar textures, en de locatie waar jouw level denkt dat het ze moet zoeken. Het enige wat jij nu hoeft te doen is met Find&Replace (zoek & vervang) alle paden naar de textures vervangen met het pad naar jouw nieuw textures\mijnlevel map. Dus als je bv. een texture genaamd 'bla' hebt gebruikt van een level genaamd ATCS, jouw level zal zoeken naar tremulous\base\textures\atcs\bla.tga, jij gaat die paden vervangen met tremulous\base\textures\mijnlevel\bla.tga, enzovoort.
Als je dit gedaan hebt is er nog 1 stap te doen, en dat is het koperien van de shaders die je gebruikt hebt. Ook dit is een simpel, maar vervelend werkje. Het enige wat je hoeft te doen is wat knip en plak werk. Maak een mijnlevel.shader bestand in tremulous\base\scripts\, en kopieer de shaders van de levels die je gebruikt hebt naar jouw nieuwe, eigen shader bestand, natuurlijk met het aanpassen van de paden, aangezien je wel wilt dat jouw level gebruikt maakt van de textures die je net hebt gekopieerd naar tremulous\base\textures\mijnlevel\.
Ik weet niet echt hoe ik dit simpeler kan uitleggen, maar ik heb Ingar al in zijn ribben geport, en hij is waarschijnlijk beter in het uitleggen.
[EDIT]typomania, I wonder how long it takes for me to be better at English than I am at my native language:X